De Venlose bedrijven Klaver Energie en Mobiel Connect hebben elkaar gevonden in een nieuw partnerschap. MKB-bedrijven in de regio hebben daardoor nu één specialistisch adres voor energie, telefonie, internet en ICT. Klanten profiteren direct met een gratis energie- of telefoniescan.

De ene is expert in energiebesparing en energie-inkoop, de andere weet alles over telefonie, internet en ICT. Totaal verschillende werelden, maar met verrassend veel overeenkomsten, stelt Alwin Sahr, directeur Mobiel Connect. “We werken vanuit dezelfde waarden. We zitten dichtbij de klant, geven persoonlijke aandacht, zijn service- en oplossingsgericht en willen echt van toegevoegde waarde zijn. Bovendien zijn we allebei erg betrokken bij de maatschappij en vooral het lokale verenigingsleven.”

Aanbevelen

“Via verschillende netwerken leerden we elkaar goed kennen”, vult Wim Daemen, directeur Klaver Energie aan. “En wij zijn klant van Alwin. We weten dan ook goed wat zijn bedrijf doet en hoe ze werken. Daarom beveel ik Mobiel Connect ook met volle overtuiging aan als mijn klanten vragen of ik een goede specialist ken in bijvoorbeeld telefonie.”

Lokale specialisten

Behalve in netwerken komen de twee ondernemers elkaar regelmatig tegen bij mkb-bedrijven. “Dat zette ons aan het denken”, vertelt Alwin. “Blijkbaar vinden veel mkb’ers het fijn om met lokale specialisten te werken. En als we elkaar toch al reactief aanbevelen, waarom zullen we het dan niet proactief gaan doen? Dat hebben we nu in een concrete samenwerking vastgelegd. We denken dat veel ondernemingen ermee geholpen zijn.”

Veel te winnen

Want zowel op het gebied van energie als met ICT, telefonie en internet kunnen mkb-bedrijven veel geld besparen, zegt Wim. “Door energie slim in te kopen en energiebesparingsmaatregelen door te voeren, dalen de energiekosten van onze klanten met gemiddeld ruim 20 procent.” Ook met telefonie, internet en ICT kunnen ondernemers een wereld winnen, aldus Alwin. “Ook daarbij kun je snel 25 procent besparen. Maar het gaat ook om bereikbaarheid. 6 van de 10 mkb-bedrijven zijn niet goed bereikbaar, zo blijkt uit recent onderzoek. Door lange telefonische wachtrijen, het niet aan de lijn krijgen van de juiste persoon en het niet teruggebeld worden, voelt 1 op de 4 klanten zich niet geholpen. Bedrijven lopen daardoor een grote kans om omzet te verliezen of te missen.”

Gratis en vrijblijvende scan

Klaver Energie gaat vanaf nu dus Mobiel Connect warm aanbevelen bij zijn klanten en vice versa. Ze komen niet met lege handen: Klaver-klanten kunnen een telefoniescan laten uitvoeren, klanten van Mobiel Connect kunnen hun energierekening, -contracten en netwerkfactuur laten analyseren. “Het kost je geen tijd, geen geld en geen inspanning, want we hebben alleen de facturen nodig. Op basis daarvan geven we een vrijblijvend advies. Wat je daarmee als ondernemer doet, mag je zelf weten. Wij hopen klanten er verder mee te helpen.”

Bekijk ook de site van Klaver Energie